Pogranicze Lubuskie: Wywiad z Jakubem Zastawnym, Dyrektorem Działu Sprzedaży w EWE energia

R.W. Większość mieszkańców, zwłaszcza zachodniej Polski, firma EWE kojarzy się głównie z gazem. Ale Wasza oferta jest przecież znacznie szersza…

J.Z.: Zgadza się. Od 15 Lat działamy intensywnie na tym obszarze, celem naszym było i jest nadal aby jak najwięcej firm i gospodarstw domowych mogło cieszyć się z wygody używania gazu ziemnego. Nasza oferta była również skierowana do klientów oczekujących kompleksowych rozwiązań odnośnie ciepła, oraz usług doradczych  w zakresu energetyki. Tutaj również możemy poszczycić się sukcesami i aktywnością. Idąc naprzeciw potrzebom klientów oraz chcąc się rozwijać w zeszłym roku rozpoczęliśmy sprzedaż energii elektrycznej i gazu ziemnego dla klientów prowadzących działalność gospodarczą,  którzy do tej pory korzystali z usług innego sprzedawcy. Warto tutaj zwrócić uwagę, że w naszym kraju można swobodnie zmieniać sprzedawcę prądu i gazu bez obaw, że usługa nie będzie realizowana. Jesteśmy międzynarodowym koncernem który działania tego typu prowadzi w Europie już kilkadziesiąt lat. Skupiamy się na ofertowaniu klientom produktu na bardzo konkurencyjnych warunkach cenowych jak i umownych. Staramy się dotrzeć do jak największej ilości klientów którzy mogą kupić dokładnie taki sam produkt, ale w lepszej cenie i na lepszych warunkach. Moim zdaniem każdy z nas szuka możliwości oszczędności zarówno prowadząc dużą firmę jak również małą działalność gospodarczą. Jeśli połączymy to z pewnością i gwarancją dobrego produktu jaki daje nasza firma, zadowolenie klienta będzie dla nas największą nagrodą. Jestem głęboko przekonany, że nasze wieloletnie doświadczenie na rynku energetycznym jest gwarantem bardzo dobrej usługi w konkurencyjnej cenie.

R.W. To skoncentrujmy się tym razem na energii elektrycznej. Od kiedy handlujecie prądem?

J.Z.: Od 2014 sprzedajemy energię elektryczną. Swoboda i bezkosztowy proces zmiany sprzedawcy powoduje, że coraz więcej podmiotów jest zainteresowanych tą formą wprowadzania oszczędności. Tu warto bardzo mocno podkreślić, że korzyści finansowe są bardzo wyraźne i jednoznaczne, a ryzyko problemów technicznych się nie zmienia. Prąd w gniazdku u klienta jest dostarczany zawsze w ten sam sposób poprzez Operatora Sieci Energetycznej, to się nie zmienia. Awaria sieci może zdarzyć się zawsze ale nie ma on nic wspólnego z naszymi działaniami i ofertą. Uważam, że bardzo ważnym jest aby klienci wiedzieli za co i komu płacą. 

R.W. Czy oferta sprzedaży jest skierowana do odbiorców indywidualnych, czy do klientów biznesowych?

J.Z.: Oferta na dzień dzisiejszy skierowana jest do klientów z grup taryfowych C i B. Produkt, który oferujemy to możliwość płacenia mniejszych rachunków za energię elektryczną będąc pewnym, że jakość prądu nie ulega zmianie oraz z gwarancja ceny na okres, który jest dla klienta najbardziej optymalny.  Zachęcam do sprawdzenia naszej oferty, być może możliwość zmniejszenia rachunku jest na wyciągnięcie ręki, a proces który jest bardzo prosty i w pełni obsługiwany przez pracowników EWE nie wymaga od klienta żadnego zaangażowania. Klient podejmuje tylko decyzje, resztą zajmujemy się my.

R.W. Dlaczego więc firmie X z lubuskiego pogranicza opłacać się będzie zmiana dostawcy prądu na EWE?

J.Z.:  odpowiedź jest banalnie prosta. My mamy po prostu lepsze ceny. Jeśli dodamy do tego jasne i przejrzyste zasady współpracy to już nie ma wątpliwości, że opłaca się zmienić sprzedawcę na EWE. Nasza firma oferuje produkt taki jaki sami jako klienci chcielibyśmy kupować. Rozumiemy klientów oczekiwania, wiemy jakie potrzeby kierują nimi przy wyborze dlatego nasza oferta jest prosta, uczciwa i oczywiście w konkurencyjnej cenie. U nas nie ma nic pisane małymi literkami w ukrytym miejscu na umowie. Ja osobiście tego bardzo nie lubię i nie zgadzam się na oferowanie w ten sposób. Zasady muszą być jasne i proste, a cena konkurencyjna.

R.W. Co dokładnie dla przedsiębiorcy oznacza zmiana dostawcy energii elektrycznej?

J.Z.: Zmiana sprzedawcy energii oznacza dla klienta zmianę w cenie za energię elektryczną. To jest podstawowa różnica dla klienta i na tym trzeba się skupić. Oczywiście warunki umowne są również bardzo ważne, w tym wypadku winny być one jasne i proste tak jak w ofercie EWE. Wiele jest ofert które w umowach mają ukryte koszty i niekorzystne zapisy. Firma EWE zawsze stawia na uczciwość i rzetelność, stąd nasze działania aby zmiana sprzedawcy miała dla klienta tylko  i wyłącznie same korzyści a nie problemy i niezadowolenie.

R.W. Proszę powiedzieć, dlaczego warto skorzystać z Waszej oferty na dostawę prądu, jakie dokładnie oszczędności przyniesie ona oszczędności dla przedsiębiorcy?

J.Z.: Oszczędności są, co do tego nie mam wątpliwości. Aby dokładnie je określić trzeba sprowadzić rozmowę do konkretnego przykładu. Nie jest przecież tak, że klient płacący rachunek w wysokości 500 zł zaoszczędzi na nim 200 zł. To jest niemożliwe. Tak więc im większe zużycie i w konsekwencji większy rachunek tym oszczędności wartościowo większe. Kwota o którą możemy zapłacić mniej będzie różna tak jak różni są nasi klienci, i właśnie dlatego warto to sprawdzić. Może się okazać, że proces zmiany sprzedawcy przyniesie nam oszczędności które bardzo klienta ucieszą, a czas poświęcony na załatwienie tej sprawy jest naprawdę niewielki.

R.W. A jak wygląda sam proces zmiany operatora. Czy jest to uciążliwa dla przedsiębiorcy czynność, związana np. z załatwianiem wielu pozwoleń i wypełnianiem przeróżnych formularzy?

J.Z.: Jeśli mogę to jedno sprostowanie Pana Redaktora. Klient nie zmienia operatora. Droga jaką pokonuje prąd od miejsca wytwarzania do naszego gniazdka nie zmienia się, tak więc i operator który jako firma odpowiada za tą drogę się nie zmienia. Zmienia się sprzedawca, czyli firma która dla klienta kupuje energie i tą drogą dostarcza ją do gniazdka. Innymi słowy właścicielem przysłowiowych kabli zawsze jest operator ale prąd który poprzez nie płynie może być kupiony i sprzedany przez różne firmy. Taka sytuacja daje klientowi wybór kto i za ile ten prąd mu sprzeda. Moim zdaniem najlepszym wyborem jest EWE. Każdy klient może się o tym przekonać sprawdzając naszą ofertę. Wracając do pytania, tak jak mówiłem czynność zmiany sprzedawcy dla klienta jest bardzo prosta, wyraża on zgodę na przedstawioną ofertę. Cała reszta jest załatwiana przez EWE. Nie ma dziesiątków papierów do wypisywania i podpisywania. To naprawdę bardzo proste i łatwe.

R.W. Czy w przyszłości EWE będzie oferować także sprzedaż prądu klientom indywidualnym?

J.Z.: Teraz skupiamy się na działaniach dla klientów prowadzących działalność gospodarczą, ale oczywiście nie zapominamy o szerokim gronie klientów indywidualnych. Gospodarstw domowych kupujących prąd w Polsce mamy ok 15 mln więc nie można przejść nad tym faktem obojętnie. Będziemy dokładać wszelkich starań aby oferta dla ludzi płacących rachunki w taryfie G również pojawiła się w naszej firmie. Dla nas każdy klient jest ważny i będziemy dokładać wszelkich starań aby było ich jak najwięcej.

Źródło: Pogranicze Lubuskie

Zostań Klientem ewe i skorzystaj z 50% rabatu