FAQ

Zapoznaj się z najczęściej zadawanymi pytaniami.

Najczęściej zadawane pytania:

Pytania i odpowiedzi według kategorii

  1. Jak mam założyć konto e-BOK, co muszę wskazać? Jestem klientem biznesowym.

    W celu założenia konta e-BOK, wejdź na stronę: e-BOK EWE, następnie kliknij opcję „Załóż konto”.

    W pierwszym kroku podaj:

    - imię, nazwisko, adres email, identyfikator(login) i hasło

    *przy czym warto pamiętać, że identyfikator nadaje się raz i nie można go potem zmienić.

    W drugim kroku podaj:

    - nr. klienta, NIP oraz nr. aktywnej umowy

    Na sam koniec zaakceptuj regulamin.

    Po wykonaniu tych czynności na Twój adres email przyjdzie link aktywacyjny z prośbą o potwierdzenie założenia konta (jest on ważny 24h). Jest to bardzo ważne, żeby w tym czasie został potwierdzony, bo w przeciwnym razie konto – ze względów bezpieczeństwa – zostanie usunięte.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  2. Zablokowałem/am konto, źle wpisałem/am hasło. Jak mam je teraz odblokować?

    W tym celu zadzwoń do nas na infolinię 123 800 000, podając swój identyfikator i numer klienta lub napisz na kontakt@ewe.pl.
    Nasz konsultant po odszukaniu konta w systemie, odblokuje je dla Ciebie.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  3. Założyłem/am wczoraj konto i poprawnie się zalogowałem/am, po czym dzisiaj, przy próbie zalogowania, wyskakuje mi błąd i nie mogę się zalogować.

    Konto e-BOK nie zostało potwierdzone linkiem aktywacyjnym w przeciągu 24h od momentu założenia i z powodu bezpieczeństwa zostało usunięte.

    Załóż konto ponownie wraz z jego potwierdzeniem.

    Podczas założenia konta w 1 kroku podaj: imię, nazwisko, identyfikator (login), adres email oraz hasło.

    W 2 kroku podaj: numer klienta, PESEL oraz numer aktywnej umowy. Następnie zaakceptuj regulamin i konto zostanie poprawnie utworzone.

    Na sam koniec potwierdź założenie konta, klikając w link aktywacyjny, który przyjdzie na Twój adres mailowy.

    JEST TO BARDZO WAŻNE, PONIEWAŻ W PRZECIWNYM RAZIE KONTO PONOWNIE ZOSTANIE USUNIĘTE.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  4. Dotychczas zawsze poprawnie logowałem/am się do konta e-BOK, teraz chcąc się zalogować, po wpisaniu danych wyskakuje mi formularz rejestracji. Dlaczego tak się dzieje?

    W przypadku problemów związanych z logowaniem się do konta e-BOK, w pierwszej kolejności wyczyść pliki cookies na obecnej przeglądarce. W przypadku przeglądarki Microsoft Edge należy wybrać opcję „Cały czas”.

    W przypadku przeglądarki Google Chrome należy zaznaczyć opcję „Od początku”.

    Po wyczyszczeniu plików cookies zaloguj się na konto e-BOK.

    W przypadku dalszych problemów spróbuj zalogować się na innej przeglądarce. Jeśli zmiana przeglądarki nie przyniosła skutku, zadzwoń na naszą infolinię 123 800 000 lub napisz na kontakt@ewe.pl

    Czy odpowiedź była przydatna?

  5. Uruchomiłem/am e-fakturę na e-BOK, ale nie mogę pobrać żadnych faktur, dlaczego?

    Opcja e-faktury nie działa wstecz, tzn. że wszystkie faktury w e-BOK, wystawione przed datą uruchomienia e-faktury, nie będą możliwe do pobrania w formacie PDF (wyszły one wówczas do Państwa zgodnie z opcją, która była aktywna przed włączeniem e-faktury).

    Jeśli natomiast rozliczenie zostało wystawione po włączeniu e-faktury, wówczas będzie ono dostępne w e-BOK, w formacie PDF – możliwe do podglądu lub wydruku.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  6. Chcę usunąć swoje konto e-BOK, jak mam to zrobić?

    Zadzwoń na naszą infolinię 123 800 000 lub napisz na kontakt@ewe.pl z prośbą o usunięcie konta, podając swój numer klienta oraz identyfikator (login, nazwa użytkownika).

    Czy odpowiedź była przydatna?

  7. Czy mogę mieć więcej Punktów Poboru Gazu/Energii na jednym koncie e-BOK?

    Tak, jest taka możliwość. W zakładce „Moje dane > Dane klienta” można dodać kolejne punkty odbioru, klikając w „Dodaj klienta”.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  8. Chciałbym/łabym zmienić adres do e-faktur, gdzie mogę to zrobić?

    Zmianę możesz dokonać w zakładce MOJE DANE > DANE LOGOWANIA > EDYTUJ DANE.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  9. Chciałbym/łabym podać odczyt poprzez e-BOK, ale nie wiem jaki to punkt poboru, gdzie znajdę informację?

    Wszelkie informacje znajdziesz w zakładce MOJE DANE > PUNKTY POBORU.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  10. Podałem/am stan gazomierza poprzez e-BOK, ale nie wiem czy do Was trafił, możecie to sprawdzić?

    W zakładce ODCZYTY/ZUŻYCIE możesz sprawdzić status wprowadzonych odczytów.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  11. Dlaczego warto korzystać z e-BOK?

    Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (e-BOK) EWE daje Ci dostęp do wielu funkcji i możliwości, z których wcześniej mogłeś korzystać wyłącznie przychodząc do Biura Obsługi Klienta EWE lub dzwoniąc na Infolinię. e-BOK dostępny jest 365 dni w roku, 24 h na dobę. By z niego korzystać, wystarczy dostęp do Internetu i szybka rejestracja na stronie www.ebok.ewe.pl. Zakres spraw możliwych do załatwienia w e-BOK jest bardzo szeroki i obejmuje: sprawdzanie sald i terminów płatności faktur, wyświetlanie wykresów i statystyk zużycia gazu ziemnego, sprawdzanie historii wpłat i danych na fakturze, wprowadzanie stanów licznika i podgląd wcześniejszych odczytów, aktywowanie i anulowanie e-faktury, przypomnienia e-mailowe (np. o wystawieniu faktury, terminie płatności, odczycie gazomierza) i zarządzanie własnymi danymi teleadresowymi (np. zmiana adresu korespondencyjnego).

    Czy odpowiedź była przydatna?

  12. Chciałbym/łabym zmienić adres korespondencyjny w e-BOK, gdzie mogę to zrobić?

    Możesz to zmienić w zakładce MOJE DANE > DANE KLIENTA > ADRES KORESPONDENCYJNY > ZMIEŃ.

    System poinformuje Cię, że zmiana zostanie uaktualniona w systemie do 24h.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  13. Zapomniałeś hasła?

    Jeśli zapomnisz hasła do e-BOK, możesz skorzystać z opcji „Nie pamiętasz hasła?” umieszczonej z lewej strony, obok przycisku „Zaloguj się” w oknie logowania. Podając tutaj swój identyfikator (login, nazwa użytkownika) otrzymasz na adres mailowy, podany przy rejestracji, wiadomość z linkiem, który umożliwi ustawienie nowego hasła.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  14. Gdzie w e-BOK znajdę mój numer bankowy do wpłat?

    Numer konta bankowego znajdziesz w zakładce MOJE DANE > DANE KLIENTA – na samym dole.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  15. Zapomniałeś identyfikatora e-BOK?

    Identyfikator (login, nazwa użytkownika) to nazwa użytkownika podana w momencie rejestracji do e-BOK. Jeśli nie pamiętasz identyfikatora – zadzwoń pod numer 123 800 000. Po podaniu imienia i nazwiska oraz nr klienta odszukamy w bazie e-BOK właściwą nazwę użytkownika dla Twojego konta.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  16. Czy mogę włączyć opcję przypomnienia, że faktura została wystawiona lub terminu podania stanu licznika? Gdzie to zrobić?

    Możesz to zrobić w zakładce PRZYPOMNIENIA.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  17. Pojawia mi się komunikat, że moje konto e-BOK jest zablokowane, co mam zrobić?

    Dostęp do konta e-BOK blokuje się po trzykrotnym wprowadzeniu błędnego hasła.

    Dostęp do konta może odblokować administrator e-BOK. W tym celu należy zadzwonić na numer 123 800 000 lub napisać na adres e-mail: kontakt@ewe.pl.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  18. Rejestracja w e-BOK nie powiodła się?

    Jeżeli Twoja rejestracja w e-BOKu nie powiodła się, otrzymasz od nas maila ze wskazaniem, w którym momencie rejestracji został popełniony ewentualny błąd. Mail zostanie wysłany na adres mailowy  podany podczas rejestracji. Spróbuj ponownie się zarejestrować, poprawiając wskazany błąd. Jeśli rejestracja ponownie zostanie odrzucona – nie zwlekaj, skontaktuj się z nami pod numerem 123 800 000 lub mailowo - kontakt@ewe.pl.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  19. Jak mam założyć konto e-BOK, co muszę wskazać? Jestem klientem indywidualnym.

    W celu założenia konta e-BOK, wejdź na stronę: e-BOK EWE, następnie kliknij opcję „Załóż konto”.

    W pierwszym kroku podaj:

    - imię, nazwisko, adres e-mail, identyfikator (login) i hasło

    *przy czym warto pamiętać, że identyfikator nadaje się raz i nie można go potem zmienić.

    W drugim kroku podaj:

    - nr. klienta, PESEL/nr paszportu

    Na sam koniec zaakceptuj regulamin.

    Po wykonaniu tych czynności na Twój adres e-mail przyjdzie link aktywacyjny z prośbą o potwierdzenie założenia konta (jest on ważny 24h). Jest to bardzo ważne, żeby w tym czasie został potwierdzony, bo w przeciwnym razie konto – ze względów bezpieczeństwa – zostanie usunięte.

    Czy odpowiedź była przydatna?