W Wielkopolsce firmy mogą płacić mniej o 30% za prąd i gaz

Prąd i gaz do firmy w atrakcyjnie obniżonej cenie? Brzmi jak promocja, ale nią nie jest. Dzięki uwolnieniu rynku energii w Polsce każdy przedsiębiorca może zmienić swojego sprzedawcę prądu i gazu tyle razy, ile chce, zyskując nawet do 30% oszczędności. Jak zmienić sprzedawcę energii i zyskać, opowiada Jakub Zastawny, Dyrektor Działu Sprzedaży z firmy EWE, niezależnego sprzedawcy prądu i gazu, działającego w Wielkopolsce od ponad 17 lat.

Po co przedsiębiorca miałby zmieniać swojego sprzedawcę prądu?

Powód jest oczywisty – żeby bez wysiłku zmniejszyć koszty firmy. I nie mówimy tu o małych, niemal niezauważalnych oszczędnościach, ale w wielu przypadkach o naprawdę odczuwalnym zysku.

Ile konkretnie możemy zyskać?

Wiele zależy od tego, jaką umowę z dostawcą energii mieliśmy do tej pory. Wielu przedsiębiorców ma bardzo stare, standardowe i niezbyt korzystne umowy, ale mimo to często nie wierzą, że zmiana da im odczuwalne korzyści. Wydaje im się, że nie ma sensu wysilać się i zmieniać sprzedawcę dla „tych kilku złotych mniej rocznie”. A tymczasem, może się okazać, że na swoich rachunkach za prąd i gaz zaoszczędzą nawet do 30%! I to bez wysiłku. Oszczędności mogą iść w dziesiątki tysięcy złotych rocznie, a dla takiej różnicy warto spróbować. I coraz więcej firm z regionu to zauważa. Obsługujemy wiele firm w Wielkopolsce i cieszymy się, że coraz więcej przedsiębiorców w tym regionie decyduje się na taką zaradną zmianę.

Czy nie jest to chwilowa promocja? Nowi sprzedawcy na rynku, „promocje” na prąd… a później gorsze warunki?

To nie trend ani promocja – to nasze prawo do zmiany sprzedawcy, z którego możemy skorzystać, tak jak robią to przedsiębiorcy z krajów, gdzie rynek otworzył się wcześniej. Na przykład w Niemczech, gdzie rynek otwarto w pod koniec lat dziewięćdziesiątych, pomimo tego że zmiany są możliwe od kilkunastu lat, co roku nadal ok. 10% firm zmienia sprzedawcę energii. Nikogo to nie dziwi – tak samo jak zmiana operatora sieci komórkowej. Gdy nie jesteśmy zadowoleni z jego usług albo pojawia się lepsza oferta, to go zmieniamy. Tak samo jak abonament na telefon, możemy zmienić swojego sprzedawcę energii.

A jeśli nie będziemy zadowoleni z nowego sprzedawcy?

Spokojnie, nie jesteśmy związani z nim raz na zawsze. To proces odwracalny tak samo jak zmieniamy sieć komórkową, tak samo sprzedawcę prądu możemy zmienić wielokrotnie. Ale gdy już znajdziemy takiego, który zaoferuje nam o wiele lepsze warunki, warto najpierw u niego poszukać dalszych korzyści. Na przykład EWE oferuje nie tylko tani prąd, ale także gaz ziemny, więc jeśli zdecydujemy się na obydwa źródła energii, możemy zyskać lepsze warunki i będzie nam po prostu wygodniej. Oprócz tego nasza dbałość o klienta nie kończy się na sprzedaży prądu czy gazu. Dla naszych przedsiębiorców jesteśmy partnerami i oferujemy profesjonalne doradztwo oraz obsługę klienta na najwyższym poziomie.

Czy można zmienić sprzedawcę „na próbę”?

W EWE jest taka możliwość. Firma nie musi od razu wiązać się z nami na długie lata, tak jak z niektórymi sprzedawcami. Może wybrać krótką umowę np. tylko na 3 miesiące. Ale może też zostać z nami na dłużej z gwarancją stałej ceny – i przez blisko cztery lata mieć pewność, że cena prądu lub gazu nie wzrośnie ani o grosz. Tu decyduje przedsiębiorca, dla którego dobierzemy ofertę indywidualnie tak, aby skorzystał na tym jak najwięcej.

Od czego zacząć, gdy zdecydujemy się na zmianę sprzedawcy?

Od telefonu albo odwiedzin naszej strony internetowej www.ewe.pl. W EWE cała „procedura” ogranicza się do kontaktu z doradcą, ponieważ wszystkie formalności załatwiamy sami, a przedsiębiorca może spokojnie zająć się swoim biznesem. Jest to proces całkowicie bezpieczny, bez obaw o przerwę w dostawie prądu lub gazu. Klient nie ponosi także żadnych kosztów bo zmiana jest całkowicie bezpłatna. Jedyne co się zmienia dla niego to rachunek za prąd – jest oczywiście niższy. Po prostu warto spróbować.

Źródło: Głos Wielkopolski